Vücut Geliştirme:

Kasları çalıştırmanın farklı yollarından birisi de vücut geliştirmedir. Genelde bir çift dumbell ile tüm vücut kasları çalıştırılabilir ve istenilen sonuca ulaşılabilir. Dumbell curl egzersizi ile biceps denilen pazu kaslarını, triceps denilen arka kol kaslarını, press hareketleri ile omuz ve göğüs kaslarını çalıştırabiliriz. Bunlar serbest ağırlıklarla yapılan ve üst vücut kaslarını çalıştıran hareketlerdir.

Sırt Kasları:

Sırt kaslarını en iyi çalıştıran hareketlerden birisi neredeyse herkesin bildiği barfiks hareketidir. Fakat herkes kendi vücut ağırlığını kaldıramayacağı için spor salonlarında lat pull down aleti ile sırt kasları çalıştırılabilir. Lat pull down hareketinde önemli nokta vücudu öne ya da geriye yatırmamaktır. Makineye paralel konumda göğüs kafesi hafif dışarı konumda kontrollü şekilde çekip, kontrollü şekilde yavaşça bırakılmalıdır.

Göğüs Kasları:

Göğüs kaslarını en efektif çalıştıran hareket şınav çekmektir. Kolaylıkla ekipmansız yapılabilen ve farklı varyasyonları olan şınav hareketi etkili şekilde göğüs kaslarını çalıştıracaktır. Bunun yanı sıra bench press hareketi de göğüs kaslarını çalıştıran en temel aletlerden birisidir. Dikkat edilmesi gereken nokta ağırlığı yavaş şekilde indirip, yavaş şekilde kaldırdıktan sonra tepe noktasında 2 saniye bekleyip göğüs kasları sıkıştırılır ve böylece hareket daha doğru tamamlanmış olur.

Omuz Kasları:

Omuz kasları press ve yana açış hareketleri ile çalıştırılır. Bir çift dambıl yardımıyla oturarak veya ayakta press hareketi yapılır. Side laterall hareketi ile de dambıl başlangıç pozisyonunda vücudun yanında tutulur ve dirsekler hafif kırık şekilde kulak hizasına kaldırılır. Bir saniye beklenir, bu kas fibrilllerinin daha aktif çalışmasını sağlar.

Ön Ve Arka Kol Kasları:

Biceps curll hareketi en temel ön kol hareketidir. Dumbell veya halter ile yapılabilir. Dikkat edilmesi gereken nokta kaldırabileceğiniz kadar bir ağırlık seçilmeli ve duruş pozisyonu bozulmamalıdır. Aksi takdirde kol kaslarından çok bel ve sırt kasları da devreye girmiş olur ve hareketten istenen verim alınamaz. Arka kol hareketinde ise dips aleti kullanılır, dirsekler vücudun yanında paralel şekilde durmalı ve yanlara açılmamalıdır. Negatif pozisyonda bir saniye beklemeli ve başlangıç pozisyonuna dönerken duruş bozulmamalıdır, aksi halde omuz kasları zarar görebilir.

Bacak Kasları:

Bacak kaslarını çalıştıran temel egzersiz squat hareketidir. Herhangi bir ekipman olmadan yapılabileceği gibi, squat makinesi ile de yapılabilir. Bacaklar omuz genişliğinde açık yere paralel şekilde ve arka bacak kasları gergin halde inilir. Bir saniye bekledikten sonra kontrollü şekilde nefes verilerek başlangıç pozisyonuna dönülür. Bu hareketin yanı sıra leg press aleti ile de bacak kasları çalıştırılabilir. Ayakların alete açışı değiştirilerek ön bacak, arka bacak veya calf kasları etkin şekilde çalıştırılabilir. Dumbell lunge denilen hareket ile de ağırlıklar vücudun yanında paralel şekilde durulur ve bir adım topuk yerden kalkmayacak ve sırt duruşu bozulmayacak şekilde diğerinin önüne atılır, bu hareket arka bacak ve kalça kaslarını etkili şekilde çalıştırır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir